SMN Post heeft PSO-Trede 3 en het PSO 30+ certificaat behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Daarmee levert SMN Post op duurzame wijze een bovengemiddelde bijdrage op het gebied van sociaal ondernemen.
SMN Post neemt met een uitgebreid pakket aan diensten, de zorg over de postzaken bij haar zakelijke klanten weg. Dit doet de organisatie o.a. met haar postbussenservice; de post uit de postbus wordt dagelijks in de ochtend bij de klanten afgeleverd. Aan het einde van de dag wordt bij de klanten de zakelijke post opgehaald en de volgende werkdag bezorgd. Hierbij wordt een splitsing gemaakt tussen de post die SMN Post zelf bezorgt en de post die bij PostNL wordt aangeboden. Tevens verzorgt SMN Post het drukwerk voor haar klanten. Met haar koeriersdiensten zorgt de organisatie dat zendingen snel en efficiënt op de plaats van bestemming komen. Alle werkzaamheden worden dus van data tot deurmat geregeld door SMN Post, vanuit haar vestigingen in Apeldoorn en Wormerveer.
De klanten van SMN Post kunnen op eenvoudige wijze een directe bijdrage leveren aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Eenvoudigweg door hun geadresseerde post door de medewerkers van SMN Post te laten bezorgen. Samen met haar klanten zorgt SMN Post ervoor dat de organisatie kansen kan bieden voor medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.
SMN Post is blij dat zij een groot gedeelte van haar werkzaamheden kan laten uitvoeren door medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt en dat de organisatie op deze manier een positieve bijdrage kan leveren aan sociaal ondernemerschap.
Jacqueline van Broekhuijze, accountmanager: “Onze mensen zijn precies en voelen zich verantwoordelijk om zorgvuldig om te gaan met alles wat onze klanten ons toevertrouwen. Hier zijn wij trots op! Met dit PSO-Certificaat wordt onze visie gewaardeerd en wordt het nog duidelijker zichtbaar waar SMN Post voor staat.”
SMN Post werkt al jaren met medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt, en heeft hier voor de aanvraag van het PSO-Certificaat niks aan veranderd. Dat de organisatie direct bij de eerste certificatie op de hoogste trede van de PSO-Prestatieladder is gecertificeerd spreekt voor het feit dat sociaal ondernemen een zeer belangrijk en vanzelfsprekend onderdeel is binnen de organisatie.
De organisatie spreekt nadrukkelijk uit dat zij voornemens is om de werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te behouden binnen haar organisatie. Het personeelsbestand van SMN Post bestaat al voor het grootste deel uit medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt heeft, en dit zal in de toekomst zo blijven. Hiermee wordt veiliggesteld dat SMN Post haar hoge positie op de PSO Prestatieladder kan behouden.
Post is een product wat zich uitstekend leent voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, door de dagelijks terugkerende routine. Met de juiste begeleiding kunnen de medewerkers van SMN Post zich het vak volledig eigen maken en op zelfstandige wijze de verschillende postdiensten van SMN Post uitvoeren. SMN Post waarborgt hierbij de wensen en behoeftes van haar medewerkers, en zorgt ervoor dat, naar gelang de wensen van de medewerker, er ofwel ondersteuning, ofwel doorontwikkeling wordt geboden.
Het PSO 30+ Certificaat maakt gebruik van de huidige methodiek van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) van TNO. PSO 30+ is een extra uitlezing en certificering voor PSO-Trede 3 organisaties. Het PSO 30+ Certificaat sluit aan bij de Aanbestedingswet die op 1 juli 2016 herzien is. De toepassing van artikel 2.82 Aw maakt het mogelijk voor publieke opdrachtgevers om opdrachten voor te behouden aan organisaties waarvan minimaal 30% van het personeel in dienst bestaat uit personen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het PSO 30+ Certificaat maakt voor opdrachtgevers zichtbaar welke organisaties aantoonbaar aan de 30% criteria voldoen.
Wilt u meer weten over de PSO, kijk dan op www.PSO-Nederland.nl of bel de PSO-helpdesk.
PSO Helpdesk
E: info@pso-nederland.nl
T: 020-3315535