Anna Teresa Bellinzis: Webmastery heeft een missie; mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werk bieden door hun talenten in te zetten

Anna Teresa Bellinzis: Webmastery heeft een missie; mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werk bieden door hun talenten in te zetten

Trotser kunnen we eigenlijk niet zijn: onze groei naar sociaal ondernemerschap is erkend met een PSO-certificering. En de beoordeling was uitzonderlijk hoog, waarmee we gelijk Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen behaald hebben. Wat dat inhoudt? We leggen het uit.

Anna Teresa Bellinzis, Social media manager/ webredacteur, Webmastery B.V.

Webmastery heeft een missie: mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werk bieden door hun talenten in te zetten. Als social enterprise laten we onze werknemers werken volgens het nieuwe werken en dat geeft directeur Margaret Massop de kans om ook mensen aan te nemen die niet meer op kantoor kunnen werken door een medische aandoening.

Trede 3 op keurmerk sociaal ondernemen

Met onze manier van sociaal ondernemen hebben wij nu Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). En daar zijn wij enorm trots op. De PSO is het wetenschappelijk onderbouwde meetinstrument én keurmerk van TNO dat de mate van sociaal ondernemen objectief meet en zichtbaar maakt. Uit deze onafhankelijke toetsing blijkt dat wij dus op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Van beperking naar het nieuwe werken

Bij Webmastery zijn negen mensen in dienst, waarvan er zeven door een arbeidsbeperking niet of niet makkelijk op kantoor kunnen werken. Voorbeelden van deze arbeidsbeperking zijn een paniekstoornis, migraine, pijnklachten of slechthorendheid. Vaak is er ook sprake van een beperkte belastbaarheid. Daarom kregen ze een WAO, een Wajong of een WIA-uitkering. Bij het socialmediabedrijf werken ze nu volgens het nieuwe werken vanuit huis. Naast deze zeven personen met een beperking, was er ook één medewerker langdurig werkloos bij de start van het dienstverband.

Bij de beoordeling werd niet alleen gekeken naar het aantal mensen, maar ook naar de mate van begeleiding en in hoeverre medewerkers worden betrokken bij activiteiten. Ook dat bleek goed geregeld. Zo kunnen activiteiten op locatie altijd ook online gevolgd worden. En kan voor slechthorende medewerkers een (schrijf)tolk geregeld worden.

 

Deel dit bericht:  

Direct naar: