De PSO geeft voor de opdrachtgevers een duidelijk beeld dat wij actief bezig zijn met inclusief en sociaal ondernemen

De PSO geeft voor de opdrachtgevers een duidelijk beeld dat wij actief bezig zijn met inclusief en sociaal ondernemen

Van der Weegen Onderhoud & Renovatie BV heeft Trede 2 op de PSO-prestatieladder van TNO behaald. Tijdens de onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling is gebleken dat Van der Weegen Onderhoud & Renovatie BV op een kwalitatief goed wijze werkplekken faciliteert. Met het behalen van het PSO keurmerk heeft Van der Weegen Onderhoud & Renovatie BV  aangetoond ook in deze onzekere tijden groot belang te hechten aan het vergroten en verbeteren van de arbeidsparticipatie.

Stijn van der Weegen (directeur) vertelt: “De jeugd heeft de toekomst, en wij hebben de kansen! Van der Weegen Onderhoud & Renovatie BV verricht werkzaamheden voor diverse professionele opdrachtgevers zoals woonstichtingen, gemeenten, Rijksvastgoedbedrijf, vastgoedbeheerders. De werkzaamheden variëren van kleine reparaties tot volledige renovaties, transformaties, verbouwingen en het verduurzamen van onroerend goed. Van der Weegen Onderhoud & Renovatie BV wil een gezond bedrijf zijn met volop nieuwe mogelijkheden voor de toekomst. Een bedrijf waar iedereen met plezier werkt en kansen krijgt om zich te ontwikkelen. Een bedrijf met een hart waarin samenwerking, betrokkenheid, vertrouwen, iets voor elkaar over hebben en respect hand in hand gaan.

Wij zijn oprecht geïnteresseerd en betrokken in de regio waar wij opereren. In deze regio zijn wij ontstaan en groot geworden en wij voelen ons daardoor mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling daarvan. Voor onze regio een maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen is voor ons dan ook een vanzelfsprekendheid; wij voelen ons medeverantwoordelijk, wij hebben hier veel gewonnen en geven daar dan ook graag wat voor terug. Dit doen wij door het voeren van een degelijk en sociaal personeelsbeleid en door met onze opdrachtgevers te werken aan kwaliteit en duurzaamheid in de breedste zin van het woord."  

Leerling tegelzetter Reggie Schapenk werkt sinds april bij Van der Weegen en vertelt in zijn eigen woorden: “Ik vind het leuk dat ik hier bij Van der Weegen kan zijn en ik hoop dat ik hier veel kan leren en dat ik een echte vakman word!”

PSO stimuleert inclusief werkgeverschap in Nederland

Het doel van de PSO is om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op een duurzame en een kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Dit doen PSO-organisaties door in de eigen organisatie werkplekken te faciliteren. Een werkgever kan met een PSO-certificaat bij steeds meer opdrachtgevers aantonen duurzaam werk te maken van Social return. Daarnaast stimuleren PSO-gecertificeerde organisaties ook hun leveranciers en opdrachtnemers om socialer te ondernemen. Zij kiezen er bewust voor producten of diensten in te kopen bij SW-bedrijven en/of andere PSO-gecertificeerde organisaties. Dit wordt ook wel ketenstimulering genoemd. Als meer organisaties sociaal ondernemen, groeien we samen naar een inclusievere samenleving toe.

Niveaus van de PSO-Prestatieladder

Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en Trede 3. Organisaties die de intentie hebben om socialer te ondernemen kunnen een Aspirant-status behalen om aantoonbaar te starten met socialer ondernemen. Het idee achter de Trede-benadering is dat organisaties kunnen groeien op de PSO-Prestatieladder door op een duurzame wijze meer werkgelegenheid te bieden aan kwetsbare groepen in onze samenleving.

Waar staat uw organisatie op de PSO-Prestatieladder?

Wilt u ook in aanmerking komen voor het PSO-certificaat en -keurmerk? Op www.mijnpso.nl inventariseert u vrijblijvend waar u staat op de PSO-Prestatieladder. Afhankelijk van de uitkomst vraagt u een Aspirant-status of Trede-certificaat aan. De Aspirant-status ontvangt u als uw organisatie aantoonbaar start met sociaal ondernemen en de doelstelling heeft om binnen twee jaar te groeien richting een Trede-status op de PSO-Prestatieladder. Voor een Trede-certificaat komt u in aanmerking als uw organisatie méér dan gemiddeld scoort.

Meer weten over de PSO Prestatieladder? Neem contact op met de PSO-helpdesk

Onze PSO-Helpdesk is op de volgende manieren bereikbaar:

Telefonisch van maandag tot en met donderdag tussen 8.30-12.30 uur op telefoonnummer 020 3315535 Buiten deze uren zullen uw vraag en gegevens  genoteerd worden; de PSO-helpdesk belt u dan terug tijdens de genoemde openingstijden.

Door een email te sturen naar info@pso-nederland.nl. De mailbox wordt op dagelijkse basis gelezen, spoedvragen worden binnen 1 werkdag beantwoord, indien mogelijk.

 

Deel dit bericht:  
24 juli 2020