Janssen de Jong Bouw Zuid behaalt Trede 2 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen

Janssen de Jong Bouw Zuid behaalt Trede 2 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen

Janssen de Jong Bouw Zuid heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit een onafhankelijke toetsing door certificerende instelling DEKRA blijkt dat het bouwnijverheidsbedrijf op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, en bij voorkeur samenwerkt met organisaties die dit ook nastreven. Daarmee levert de organisatie op duurzame wijze een bovengemiddelde bijdrage op het gebied van sociaal ondernemen.

Inclusiviteit op de werkvloer

‘Sociaal ondernemen vinden we niet meer dan normaal’, zegt HR Adviseur Debbie de Bresser. ‘Er is bij Janssen de Jong Bouw geen onderscheid tussen een “reguliere” collega of een PSO-collega. Ze zijn aanwezig bij alle overleggen en toolboxmeetings, ontvangen de nieuwsbrief en doen mee aan personeelsuitjes. Er wordt altijd gedacht in mogelijkheden, niet in beperkingen. Zo heeft een medewerker een kraantje op zijn bus gekregen, waardoor het tillen minder belastend is geworden. We onderhouden goede contacten met alle betrokkenen, zoals de bedrijfsarts, begeleiders, ouders, school, en natuurlijk met de PSO-medewerkers zelf.’

PSO-Certificering

Het certificaat van Janssen de Jong Bouw Zuid is op 1 oktober 2019 ingegaan, en zal twee jaar geldig zijn.  ‘Het behalen van het certificaat van de PSO-Prestatieladder Trede 2 zien we als een mooie beloning’, zegt de Bresser. ‘We blijven ons uiteraard inspannen om meer mensen uit de PSO-doelgroep aan een passende baan te helpen.’

PSO stimuleert inclusief werkgeverschap in Nederland

Het doel van de PSO is om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt op een duurzame en een kwalitatief goede wijze aan werk te helpen. Dit doen PSO-organisaties door in de eigen organisatie werkplekken te faciliteren. Een werkgever kan met een PSO-certificaat bij steeds meer opdrachtgevers aantonen duurzaam werk te maken van Social return. Daarnaast stimuleren PSO-gecertificeerde organisaties ook hun eigen leveranciers en opdrachtnemers om sociaal te ondernemen. Zij kiezen er bewust voor producten of diensten in te kopen bij SW-bedrijven en/of andere PSO-gecertificeerde organisaties. Dit wordt ook wel ketenstimulering genoemd. Als meer organisaties sociaal ondernemen, groeien we samen naar een inclusievere samenleving toe.

Niveaus van de PSO-Prestatieladder

Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en Trede 3. Het idee achter de Trede-benadering is dat organisaties kunnen groeien op de PSO-Prestatieladder door op een duurzame wijze meer werkgelegenheid te bieden aan kwetsbare groepen in onze samenleving.

Weten waar u staat op de PSO-Prestatieladder? Op MijnPSO kunt u vrijblijvend meten hoe uw onderneming scoort.

 

Deel dit bericht:  
11 november 2019