Den Haag, 19 augustus 2019 - Olympia heeft onlangs als eerste top 10-speler binnen de uitzendbranche Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) van TNO. Uit onafhankelijke toetsing door een certificerende instelling blijkt dat Olympia voldoet aan de gestelde eisen voor Trede 2. Hiermee heeft Olympia de ambitie om binnen een jaar toe te groeien naar een Trede-erkenning op de PSO-Prestatieladder ruimschoots behaald.
De Prestatieladder Socialer Ondernemen bestaat uit twee componenten: een toegankelijk meetinstrument, dat objectief bepaalt in welke mate een organisatie socialer onderneemt. En een keurmerk, dat wordt uitgegeven na een certificeringsproces. De PSO is wetenschappelijk onderbouwd en uitgegroeid tot landelijk erkende norm voor inclusief ondernemerschap en inclusieve werkgevers. Het PSO-keurmerk kent vier prestatieniveaus: de Aspirant-status, Trede 1, Trede 2 en Trede 3. Het idee achter de Trede-benadering is dat organisaties kunnen groeien op de PSO-Prestatieladder door op een duurzame wijze meer werkgelegenheid te bieden aan kwetsbare groepen in onze samenleving.
Afgelopen donderdag heeft Olympia Trede 2 op de PSO-Prestatieladder toegekend gekregen. Dit betekent dat Olympia ruim bovengemiddeld presteert als het gaat om werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare arbeidspositie en behoort tot de top 25% van organisaties en bedrijven van Nederland met betrekking tot sociaal ondernemen. Trede 2 werd binnen een tijdsbestek van 9 maanden bereikt. Yuri Starrenburg, bestuurder van PSO-Nederland: “Olympia heeft haar ambities aantoonbaar gerealiseerd en legt de lat meteen hoog voor de grotere uitzenders binnen de branche. Sociaal inclusief is het nieuwe normaal.”
Marcella de Muinck, Directeur Olympia Werkvertrouwen: “De Prestatieladder Socialer Ondernemen sluit goed aan bij onze ambitie op het zichtbaar maken en organiseren van sociaal werkgeverschap. Via competentiegericht matchen zorgen we dat mensen op mooie werkplekken aan de slag kunnen. Dit combineren we met een persoonlijk ontwikkelplan, gericht op de ontwikkeling van specifieke kennis en generieke vaardigheden. Hiermee creëren wij loopbaanzekerheid voor juist die flexkrachten die het kwetsbaarst zijn op de arbeidsmarkt. Denk aan de groep die wel wil werken, maar het op basis van het cv alleen niet redt.”
Dagelijks bieden we werk van betekenis aan ruim 10.000 mensen. Dit doen wij door werk beschikbaar te maken dat ertoe doet. Werk waarmee mensen betekenis geven aan hun leven en/of dat van anderen. In een arbeidsmarkt die voortdurend verandert, zijn wij de gesprekspartner voor mensen en bedrijven die zich willen ontwikkelen. Met ruim 130 vestigingen is Olympia lokaal aanwezig om bedrijven en mensen met elkaar te verbinden. Met onze 700 medewerkers zorgen we voor verbonden mensen en blije opdrachtgevers. Kijk voor meer informatie op www.olympia.nl.