Bart van Wijlen: ''Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt laten uitgroeien tot gewaardeerde professionals''

Bart van Wijlen: ''Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt laten uitgroeien tot gewaardeerde professionals''

Aannemersbedrijf Van Wijlen B.V. heeft zich opnieuw laten certificeren voor het PSO-keurmerk. Het keurmerk Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) maakt zichtbaar dat zij niet alleen in haar werk mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie ondersteunt, maar hen ook in de eigen bedrijfsvoering een plek biedt. Daarnaast laten zij met de Trede 3 zien dat zij op dit gebied koploper zijn, in vergelijking met organisaties van een soortgelijke grootte.

Bart van Wijlen, directeur, aan het woord over het sociaal ondernemerschap: “Wij zijn ervan overtuigd dat het kiezen van een sociaal perspectief – met focus op mensen en hun omgeving – van toegevoegde waarde is bij het verantwoord inrichten en onderhouden van de maatschappelijke buitenruimte. Wij zijn er dan ook oprecht trots op dat wij samen een sociaal bedrijf vormen en onze blik naar buiten richten. Wij weten mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan ons te binden en wij laten hen uitgroeien tot gewaardeerde professionals.”

Het keurmerk voor sociaal ondernemerschap

De Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO) is het meetinstrument én keurmerk van TNO dat de mate van sociaal ondernemen objectief meet- en zichtbaar maakt. TNO en PSO-Nederland hebben in nauwe samenwerking met de markt, de PSO volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten vanaf 2010 (door)ontwikkeld. De PSO is inmiddels uitgegroeid tot de landelijke norm voor sociaal ondernemen. Bekijk de PSO-animatie (PSO in twee minuten).

Het PSO-certificaat als invulling van social return verplichting

Met PSO wordt er een extra brug gebouwd tussen social return en duurzaam inclusief werkgeverschap. Met het waarderen van een PSO-certificering bij de invulling van een social returnverplichting worden gecertificeerde organisaties gestimuleerd om inclusief werkgever te worden, te blijven en hun social returnbeleid uit te bouwen. En doordat PSO-gecertificeerde organisaties actief gaan samenwerken ontstaat er klantwaarde voor sociaal inclusief ondernemen.

Deel dit bericht:  
2 april 2019

Direct naar: