Ter Hoeven & Partners (THP) is onlangs een Trede gestegen op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Per 1 december 2019 zijn zij gecertificeerd op de hoogste Trede 3, waarmee zij aantonen landelijke koplopers te zijn als het gaat om werkgelegenheid bieden aan mensen met een kwetsbare arbeidspositie. THP, gevestigd in Arnhem, is gespecialiseerd in het reinigen van werkplekapparatuur, en zijn bijzonder trots op het behalen van deze hoogste Trede.
Nathan Talahatu, manager Marketing bij THP, vertelt over het sociale inclusieve beleid: ''Binnen THP vinden wij het meer dan vanzelfsprekend om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te helpen. Niet iedereen heeft het op dezelfde manier getroffen, maar als iemand gemotiveerd is, willen wij die persoon een kans geven en helpen bij zijn of haar ontwikkeling. Om onze activiteiten op het gebied van sociaal ondernemen vast te leggen, maken wij gebruik van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO).''
''Sinds 2001 werken wij samen met Scalabor te Arnhem, om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar een zo regulier mogelijke arbeidsplaats te leiden. Op dit moment hebben wij ruim 12% van ons personeelsbestand via Scalabor bij ons aan het werk. Bij wederzijdse interesse nemen wij de medewerkers van Scalabor in vast dienstverband binnen ons bedrijf. Sinds 2014 hebben wij ook daadwerkelijk een medewerker vanuit Scalabor in vast dienstverband aangenomen.''
De PSO is een wetenschappelijk onderbouwd keurmerk van TNO, en meet de mate van inclusiviteit van werkgevers om deze te vergelijken met organisaties met een soortgelijke grootte. TNO en PSO-Nederland hebben in nauwe samenwerking met de markt, de PSO volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten vanaf 2010 (door)ontwikkeld. De PSO is inmiddels uitgegroeid tot de landelijke norm voor sociaal ondernemen. Bekijk de PSO-animatie (PSO in twee minuten).