Wij feliciteren Logicx met het behalen van de Aspirant-status op het PSO-keurmerk van TNO. Logicx combineert mobiliteitskennis, innovatieve ICT, eigen meldkamer en vestigingen, een vloot jonge voertuigen, transportmiddelen, een geavanceerd reserveringssysteem en een landelijk dekkend partnernetwerk met vernieuwende ideeën voor mobiliteit. Alles om hun klanten 24/7 mobiliteit te leveren.
Het behalen van de Aspirant-status op het PSO-keurmerk betekent dat de onderneming op een kwalitatief goede wijze werkgelegenheid biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Met het PSO-keurmerk maakt de sociale prestaties van een organisatie zichtbaar en stimuleert zij ook andere organisaties om op een duurzame wijze socialer te ondernemen. Een organisatie kan ook groeien op de PSO-prestatieladder door socialer in te kopen bij andere PSO gecertificeerde organisaties. Lees meer op www.pso-nederland.nl.
De PSO heeft tot doel het oplossen van een maatschappelijk probleem door socialer te ondernemen: meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt duurzaam en op een kwalitatief goede wijze aan werk helpen bij reguliere organisaties. Socialer inkopen draagt hier ook aan bij.
PSO wordt in toenemende mate toegepast door gemeenten en andere publieke opdrachtgevers als instrument waarmee de invulling van de Social Return verplichting (gedeeltelijk) kan worden aangetoond.