Johma Salades BV (‘Oet Twente’) heeft PSO-Trede 3 weten te bereiken op de Prestatieladder Socialer Ondernemen. Johma is de bekendste en grootste saladebereider van Nederland, waar al sinds 1968 de lekkerste koelverse salades uit de keuken komen. Met het behalen van dit PSO-Keurmerk laat Johma zien dat zij koploper is op het gebied van Socialer Ondernemen.
Johma voldoet hiermee aan de kwalitatieve eisen met betrekking tot passend werk, integratie, functioneren, ontwikkeling en begeleiding. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen neemt bij de onderneming een belangrijke plaats in, zoals op www.johma.nl valt te lezen onder ‘Noaberschap oet Twente’ met aandacht voor afval, energie, grondstoffen en mensen.
De PSO-Prestatieladder Socialer Ondernemen is een landelijk meetinstrument én keurmerk dat de mate van Sociaal Ondernemen objectief zichtbaar maakt en meet in welke mate een organisatie bijdraagt aan werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie ten opzichte van andere organisaties. De PSO is volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten ontwikkeld door TNO, PSO-Nederland en de markt. De PSO-audit is uitgevoerd door KIWA, het certificaat is uitgereikt per 1 januari 2017 en twee jaar geldig.
De PSO-erkenning voor Johma in de media:
Het bedrijf uit Losser neemt ook de commercials op met eigen mensen: