Onlangs hebben wij Trede 3 bereikt op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Wij zijn trots op dit resultaat omdat wij ons al jarenlang inzetten voor goede werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Maaike Wortman, MVO-coördinator bij Coffee Fresh Westhoff Group B.V.
Sociaal ondernemen is voor ons niet iets nieuws, sinds jaar en dag werken er mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in ons magazijn. Wij vinden dat iedereen gelijke kansen moet hebben. Daarom geven wij, daar waar mogelijk, ruimte aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt (Wajong) om ook hen deel uit te laten maken van onze bedrijfsprocessen. En met succes, door deze mensen op de juiste plekken in te zetten, zijn zij waardevolle krachten binnen Coffee Fresh geworden.
Onze mate van sociaal ondernemen willen wij graag uitdragen en communiceren met onze klanten, leveranciers en prospects. Daarom hebben wij gekozen om ons officieel te laten certificeren. De onafhankelijke toetsing laat namelijk zien dat wij niet alleen zeggen dat wij sociaal ondernemen, maar dat wij het ook daadwerkelijk doen! Net als met onze dienstverlening zeggen wij over duurzaamheid “wij maken waar wat wij beloven”!
Sociaal ondernemen past ook goed ons duurzaamheidsbeleid. Om ons duurzaamheidsbeleid uit te dragen en tastbaar te maken hebben wij alle duurzame activiteiten gebundeld onder de naam Close Future. Want duurzaamheid begint bij jezelf, de toekomst is dichterbij dan je denkt. De basis van Close Future zijn onze MVO-pijlers, dit zijn de bouwstenen van onze duurzame strategie. Naast onze MVO-pijlers willen wij door middel van waarde toevoegen en iets teruggeven bijdragen aan een duurzame samenleving.
Wij hopen dat ons enthousiasme voor sociaal ondernemen ook door andere organisaties en overheden wordt overgenomen. Want samen kunnen wij de wereld beter maken. Wil je meer informatie over Coffee Fresh en sociaal ondernemen, neem dan contact op. Wij nemen graag de tijd om je er over te vertellen onder het genot van een kop koffie.