Wat is twee factorauthenticatie (2FA)?
MijnPSO heeft een extra beveiligingslaag: twee factorauthenticatie (ook wel multi- of two-factor authentication genoemd, en afgekort met 2FA). Met 2FA is er naast een gebruikersnaam en wachtwoord een derde toegangseis ingebouwd: de gebruiker (Accounthouder) moet ook een authenticatiecode invoeren die alleen voor hem of haar beschikbaar is. Met deze techniek wordt misbruik maken van gegevens veel moeilijker en bieden we een maximale ondersteuning voor online veiligheid, wat voor ons cruciaal is.
Vraag een authenticatiecode aan
Om toegang te krijgen tot jouw MijnPSO-account heb je een authenticatiecode nodig. Die code kun je op twee manieren opvragen:
- Je ontvang een code via mail. Je ontvangt de authenticatiecode voortaan op hetzelfde e-mailadres dat je gebruikt om in te loggen op jouw MijnPSO-account.
- Je ontvangt een code in Google Authenticator. Je ontvangt de authenticatiecode voortaan in jouw Google Authenticator.
Werk je met meer personen in jouw MijnPSO-account?
Wanneer je met meer personen in uw MijnPSO-account werkt, kies dan voor Google Authenticator. Via Google Authenticator kun je het MijnPSO-account delen met collega’s. Die collega’s moeten dan wel ook de app hebben.
Overstappen van e-mail naar Google Authenticator
Ontvang je de authenticatiecode via e-mail, maar wil je die voortaan ontvangen in Google Authenticator? Doorloop dan deze stappen:
- Klik op het scherm waarop u de code moet invullen links onderaan op de groene knop Opnieuw koppelen.
- Je ontvangt een e-mail op het e-mailadres van de Accounthouder. Klik op de link in deze mail.
- Je ziet nu een QR-code op uw scherm. Scan deze QR-code met Google Authenticator.
- Je ontvangt de authenticatiecode voortaan in Google Authenticator en niet meer via e-mail.
Hulp bij het instellen van 2FA
Komt je er niet helemaal uit? Neem even contact met ons op dan helpen we je graag verder.